ekodizains

eko stils

Renault Scenic 
Renault Scenic E-Tech 100% electric iemieso Renault Group apņemšanos nodrošināt ilgtspējīgu attīstību. Jaunais modelis ir jomas līderis: tā ražošanā izmantoti vismaz 18% pārstrādātu materiālu¹ un 24% materiālu no aprites ekonomikas⁽²⁾⁽³⁾, kā arī optimizēti procesi. Kalpošanas laika beigās 90%⁴ automobiļa masas, ieskaitot akumulatoru, var tikt pārstrādāti, izmantojot rūpnieciskās pārstrādes kanālus. Ražots Francijā, Scenic paver ceļu atbildīgākai un drošākai mobilitātei.
APRITES RAŽOŠANAS PROCESS
Renault Scenic ir iestrādāti gandrīz 40 kg otrreizēji pārstrādātas plastmasas⁵. Ražošanas laikā radušies alumīnija atgriezumi tiek sapresēti un atdoti piegādātājam, kas tos atkārtoti iekļauj ražošanas ciklā.
PAVEROT CEĻU EKOKOMFORTAM
Salonā sēdekļu un stūres rata apdare, priekšējais panelis un grīdas paklāji lielākoties ir izgatavoti no pārstrādātiem un bioloģiskiem materiāliem⁶. Tas nozīmē, ka sēdekļu tekstils satur 100% pārstrādātu materiālu⁷.
LIELĀKOTIES PĀRSTRĀDĀJAMS AKUMULATORS
Akumulators, ko var pārstrādāt par 65%8, sastāv no 12 moduļiem, ko var atsevišķi nomainīt vairāk nekā 20 akumulatoru remonta centros visā Eiropā. Ja automobiļa kalpošanas laika beigās akumulators ir pietiekami labā stāvoklī, to var izmantot enerģijas uzkrāšanai dažādiem mērķiem.

prioritārs mērķis

aprites ekonomikas veicināšana
Renault Group prioritāte ir izstrādāt automobiļus, kas atbilst aprites ekonomikas principiem. Izmantojot audumus, plastmasu, stiklu un metālus, kas satur otrreizēji pārstrādātus materiālus, atjaunojot rezerves daļas un atkārtoti izmantojot akumulatorus, grupa plāno kļūt par aprites ekonomikas līderi un strādā pie tā, lai līdz 2030. gadam 33% jauna automobiļa masas veidotu pārstrādāti materiāli.
¹ saskaņā ar ISO 14021 standartu.
² ieskaitot materiālus, kas pārstrādāti saskaņā ar ISO 14021 standartu, un ražošanas atgriezumus vai lūžņus, kas atkārtoti iekļauti ražošanas procesos rūpnieciskā ražotnē.
³ 87 kWh akumulatoram, pašlaik tiek apkopotas aplēses.
⁴ lielākoties pārstrādājams produkts, pārstrādājamības rādītājs noapaļots līdz 90%, faktiskā vērtība lielāka par 89,72% no tā masas saskaņā ar Eiropas Direktīvu 2005/64/EK par mehānisko transportlīdzekļu tipa apstiprinājumu attiecībā uz to otrreizēju izmantošanu un pārstrādājamību.
⁵ proti, 17% no transportlīdzekļa kopējās termoplastu un poliuretāna putu masas (239 kg).
⁶ atkarībā no versijas.
⁷ pieejams techno un Alpine spirit versijām, kas veido vairāk nekā 50% no 2024. gada paredzamā pārdošanas apjoma.
⁸ lielākoties pārstrādājams produkts – pamatojoties uz Eiropā pieejamajiem rūpnieciskās pārstrādes procesiem līdz 2025. gadam.