Atklājiet Renault

Renault Vēsture

Jau 120 gadus Renault padara dzīvi vieglāku!

Renault nepārtraukti piedāvā jaunus automobiļa izmantošanas risinājumus un īsteno savas inovatīvās idejas dzīvē. No pirmajām automašīnām ar slēgto jumtu līdz pat miniveniem – Renault dzīvi dara vieglāku!
Renault viegli pielāgojas katra perioda vajadzībām un reaģē uz jaunām klientu gaidām. 2018. gadā Renault salonā Rétromobile prezentēja divdesmit vēsturiskas automašīnas, kas bijušas kā savdabīgas robežzīmes 120 gadu garumā, kopš inovācijas dara dzīvi vieglāku.

Renault Type A - 1898

Viss iesākās 1898. gadā ar Type A – pirmo Renault automobili. Luijs Reno (Louis Renault) pie voiturette (kas franču valodā nozīmē "mazs automobilis") stūres brauca augšup pa stāvo Lepika ielu Monmartra kalnā. Inovatīva transmisija ar tiešo piedziņu, motors, kas novietots mašīnas priekšpusē – Type A piemita visas mūsdienīga automobiļa iezīmes. Uz Lepika ielas esošie varoņdarba aculiecinieki, kuri bija sajūsmā par voiturette vadīšanas vienkāršību un vieglumu, veica pirmos pasūtījumus. Pateicoties Luija Reno drosmei un novatorismam, Type A kļuva par uzņēmuma "Renault Frères" dibināšanas pamatu.

Renault Type B - 1899

Klientu ērtībām Luijs Reno piedāvāja modeli Type B, ko bieži dēvē par vienu no pirmajiem automobiļiem ar pilnībā segtu vadītāja vietu. Izmantojot modeļa Type A tehniskos risinājumus (transmisija ar tiešo piedziņu, velkošā riteņu vārpsta), Type В bija jaudīgs. Pateicoties slēgtajai virsbūvei, pasažieri vairs nebija pakļauti laika apstākļu ietekmei un beidzot varēja vairs nevīstīties kažokādās, kas agrāk bija nepieciešamas, lai aizsargātos no vēja, lietus un sniega.

Renault Type BD pasta furgons – 1909

Modelis Type BD, kas sākotnēji tika izstrādāts novecojušo zirgu omnibusu parka modernizācijai, kļuva par pirmo šīs markas automobili ar trīs tonnu kravnesību. Tā kardānvārpstas piedziņa un jaunā BD virsbūve šo modeli padarīja par uzticamu un izturīgu kravas automobili. Spēkrats ieguva atzinību no kompānijām un amatnieku pārstāvjiem, kuri sekoja līdzi savu klientu prasībām un vajadzībām ar mērķi sniegt viņiem savus pakalpojumus visaugstākajā līmenī. Eksponētā kopija, pasta furgons, nodrošināja pasta piegādi un izplatīšanu. Drošais, mobilais "birojs" atviegloja klientu un pasta darbinieku ikdienas dzīvi.

Renault Type AG1 - 1910

Type AG1 automobilis bija pirmais Parīzes taksometrs. Vienkāršais un uzticamais modelis AG1 nodrošināja pasažieru pārvadājumus, kuri, pateicoties inovatīvajai pasažieru kabīnei ar noņemamu jumtu, varēja izbaudīt arī lieliskus laika apstākļus. Pirmā pasaules kara laikā šo automobili izmantoja karavīru transportēšanai uz Marnas fronti. Tieši tādēļ 1914. gadā Type AG1 ieguva apzīmējumu "Тaksometrs uz Marnu". Lietotājam draudzīgs un konstruēts, domājot par korporatīvajiem klientiem, Type AG1 veicināja zīmola Renault starptautiskos panākumus.

Renault Type KJ1 - 1923

Pēc Pirmā pasaules kara un militārajām darbībām bija nepieciešams domāt par iedzīvotāju jaunajām vajadzībām. Type KJ1 veicināja automobiļu demokratizāciju 20. gadsimta divdesmitajos gados. Šis bāzes modelis Renault piedāvājumā apvienoja augstas kvalitātes inženiertehniskos risinājumus (elektrisko starteri, trīspakāpju pārnesumkārbu) un zemu cenu. Tika piedāvāti vairāki virsbūves veidi: trīsvietīga ar āboliņa lapas formā izvietotiem sēdekļiem; slēgta virsbūve; kabrioleta versija un četrdurvju Torpedo, kas atbilda daudzu klientu vajadzībām, turklāt nemaksāja dārgi.

Renault Type PR - 1927

Kaut kur pa vidu starp lielu automobili un kravas spēkratu būdams, šis modelis deva impulsu desmitvietīga mikroautobusa izgudrošanai. Mikroautobusus visbiežāk izmantoja cilvēku pārvadāšanai no viesnīcas uz dzelzceļa staciju un otrādi, tos izmantoja arī to tūristu un medicīnas pacientu apkalpošanā, kuri ceļoja ar vilcienu. Busiņš veicināja mobilitātes attīstību laikā, kad privātais transports nebūt nebija izplatīta parādība. Automobiļa maksimālais ātrums bija 65 km / h.

Vivastella – 1929

20. gadsimta trīsdesmito gadu sākumā vārda nobeigums "stella" kļuva par sinonīmu visaugstākās klases aprīkojumam. Vivastella ir unikāls automobilis, kas, pateicoties klasiskām līnijām un ārējai ieturētībai, ieguva tā laika buržuāzijas, bet vispirmām kārtām slavenību atzinību. Pateicoties moduļu konstrukcijai, tajā varēja satilpt līdz septiņiem cilvēkiem. Velūra apdare un kvalitatīvs drapējums, kas padarīja krāšņāku automobiļa salonu, nodrošināja pasažieriem visaugstāko komforta līmeni. Elegantā Vivastella ar slaveno piecstaru zvaigzni uz radiatora režģa bija visgreznākais no Renault sešcilindru modeļiem.

Juvaquatre – 1937

Juvaquatre - pirmais Renault modelis ar pilnībā no tērauda izgatavotu virsbūvi. Elegants un mūsdienīgs, sākotnēji pieejams kā četrdurvju sedans. Šo versiju augstu novērtēja ģimenes ar pieticīgiem ienākumiem, kuras nu varēja atļauties ērti ceļot piecatā un pat brauciena laikā izstiept kājas! Pēc Otrā pasaules kara modelis Juvaquatre tika pārveidots par komercauto, to izmantoja tirgotāji, valsts dienesta darbinieki vai amatnieki. Pateicoties nelielam degvielas patēriņam un manevrētspējai, kas vadīšanu padarīja vieglu un patīkamu, jaunie auto īpašnieki nu varēja mērot arī tālus ceļus, piegādājot preces saviem klientiem.

4 CV – 1947

Pēc Otrā pasaules kara atkal pienāca brīdis, kad franču auto parādījās uz ceļiem. Toreiz modelis 4 CV kļuva par pārvietošanās brīvības simbolu. Novērtēts strādnieku, veikalu īpašnieku, kā arī sportistu vidū, tas kļuva populārs visās sociālajās grupās un dažādās vecuma grupās. Automobiļa lozungs "Četras durvis, četras vietas, četri zirgspēki (fiskālie)" īsi izskaidroja tā popularitāti – tas bija neparasti ietilpīgs, pateicoties līdzenajai grīdai un aizmugurē novietotajam dzinējam. Vienkāršais un pievilcīgais modelis 4CV veicināja automobilizācijas izplatību pēckara periodā. Pateicoties jaunam ražošanas procesam, tā pārdošanas apjomi pārsniedza miljonu eksemplāru un kļuva par daļu no nacionālā automobiļu mantojuma.

Colorale – 1950

Colorale, bez šaubām, ir pirmais Renault apvidus auto un mūsdienu automobiļa vēstures simbols. Šis uzticamais, plašais un funkcionālais automobilis varēja pārvietoties jebkurā apvidū, tādēļ bija piemērots gan amatniekiem, gan tirgotājiem un fermeriem. Paaugstinātais klīrenss un saliekamais pakāpiens atviegloja kravas iekraušanu. Neaizstājams jebkurā situācijā, pieejams dažādās versijās: "Prērija", taksometrs, furgons, pikaps un borta furgons ar tentu.

Estafette – 1959

Estafette kļuva par pirmo Renault modeli ar priekšpiedziņu. Pateicoties bīdāmajām sānu durvīm un līdzenajai kravas nodalījuma virsmai, bija viegli iekraut un izkraut preces. Tāpat tika uzlabota redzamība, kas paaugstināja drošības līmeni. Modelis Estafette bija pieejams vairākās versijās un pielāgots visdažādākajiem klientiem, sākot no mobilajiem saldējuma tirgotājiem līdz kemperu cienītājiem.

Renault 4 – 1961

Renault 4 nomainīja modeli 4 CV. Līdzena grīda, nolokāmi aizmugurējie sēdekļi un piektās durvis to padarīja par universālu automobili, kurā ir papilnam neaizvietojamu risinājumu. Automobilis ieguva apzīmējumu "blue jeans car” un atšķīrās ar neparasti labu saķeri ar ceļu. Tā apkope tika atvieglota, pateicoties eļļošanas punktu likvidēšanai un slēgta ūdens kontūra izmantošanai. Modelis Renault 4 atbilda to laiku prasībām un vienlaikus nebija dārgs, tādēļ guva globāla mēroga panākumus.

Renault 8 Gordini – 1964

Amedē Gordini (Amédée Gordini) pārveidoja dzinēju "Major" līdz 1108 cm³ tilpumam un aptuveni piecdesmit zirgspēku jaudai un padarīja to par vēl spēcīgāku agregātu. Viņš aprīkoja dzinēju ar galvu, kurā bija pussfēriskās sadegšanas kameras, kurās kustību nodrošināja divi divvadu karburatori, kas tam ļāva sasniegt 95 ZS jaudu. Automobilis 1964. gada oktobrī tika eksponēts Parīzes autoizstādē. "La Gorde" – zils ar baltām svītrām – iekaroja cieņu autosporta mīļotāju vidū. Tajā pašā gadā sākās rallija čempionāts "Coupe Gordini", kas nostiprināja šī automobiļa kultu, pierādot tā priekšrocības ar vērā ņemamu panākumu sarakstu. Renault 8 Gordini vairoja autosporta popularitāti.

Renault 16 – 1965

Renault 16 pircējiem piedāvāja veselu virkni inovāciju. Automobilim, kas, pateicoties labai amortizācijai, bija ārkārtīgi ērts garos braucienos, bija arī liels bagāžas nodalījums. Tas lepojās arī ar arhitektoniski avangardiska stila divdaļīgu virsbūvi, turklāt Renault 16 kļuva par pirmo hečbeku ar līdzenu grīdu un tika aprīkots atbilstoši visaugstākajai klasei -– ar elektriskajiem logu pacēlājiem priekšējās durvīs, centrālo atslēgu vai automātisko pārnesumkārbu. Nav nekāds pārsteigums, ka 1965. gadā modelis gada automobiļu reitingā ieņēma pirmo vietu!

Renault 5 – 1972

Universālais Renault 5 vienlīdz labi jutās gan pilsētā, gan ārpus tās robežām. Šis mūsdienīgais automobilis bija pieejams jauniešiem, kā arī tika izskatīts kā ģimenes otrā automobiļa variants, bija praktisks un drošs. Šis dažādās versijās pieejamais "superauto" iekaroja daudzu pircēju sirdis kā Francijā, tā arī visā pasaulē.

Renault 30 – 1975

Renault 30 bija pārstāvēts 1975. gada Ženēvas autoizstādē, un tā prezentācija kļuva par īstu notikumu tehnoloģiju jomā. Tas bija pirmais sērijveida priekšpiedziņas automobilis, kas aprīkots ar V6 dzinēju, stūres pastiprinātāju un piektajām durvīm. Avangarda risinājumi paaugstināja drošības līmeni: virsbūve tika izstrādāta, domājot par maksimālu pasažieru aizsardzību visizplatītāko sadursmju gadījumos; virsbūves priekšējā un aizmugurējā daļa bija konstruētas tā, lai pakāpeniskas deformācijas brīdī absorbētu trieciena enerģiju. Eksponētais modelis Renault 30 TX klientiem piedāvāja plašu papildaprīkojuma izvēli: velūra apdari, ar ādu apvilktu stūri, centrālo atslēgu (tajā skaitā bagāžas nodalījuma durvīm un degvielas tvertnes vāciņam), durvju atvēršanu no attāluma, sistēmu "Normalur" ar ātruma ierobežošanas un regulēšanas funkcijām.

Renault 9 – 1981

1981. gadā Frankfurtes autoizstādē pārstāvētais R9 papildināja Renault modeļu klāstu Eiropas galvenajā auto segmentā. Tas tika izstrādāts klientiem, kuri meklē ģimenes automobili: universālu, ar samērīgiem ekspluatācijas izdevumiem. Renault 9 atklāja patiesi globālu ražošanas politiku. Neskatoties uz to, ka automobilis bija izstrādāts Eiropas tirgum, tā mērenais degvielas patēriņš nodrošināja ievērojamu un starptautisku popularitāti pēc otrās naftas krīzes. R9 tika izlaists visos pasaules reģionos, tajā skaitā Amerikas Savienotajās Valstīs, ar nosaukumu Renault Alliance. Žūrija 52 Eiropas žurnālistu sastāvā Renault 9 izraudzīja par 1982. gada automobili.

Espace – 1984

1984. gadā autobūves koncerns Renault sāka ražot inovatīvu automobiļu segmentu: minivenus. Tā bija pilnīgi jauna koncepcija, kas aicināja "dzīvot kopā" un bija kļuvusi par atpūtai paredzētu automobiļu simbolu. Modelis Espace bija perfekts moduļu auto – sēdekļus varēja izņemt un mainīt vietām, un tas ļāva doties ceļojumā visiem kopā. Augsta autovadītāja sēdpozīcija, līdzena grīda un liela salona ietilpība nodrošināja pilnīgi jaunu autovadīšanas līmeni. Pateicoties Espace, Renault īstenoja savu klientu sapni - ceļot ar komfortu. Pēc šīs koncepcijas panākumiem Renault to izmantoja arī citiem kompaktklases automobiļiem, piemēram, Scénic un Twingo.

Twingo – 1992

1992. gadā klientus sajūsmināja šī kompaktā minivena draudzīgais "smaidiņš", kas bija ārpus visiem automašīnu dizaina standartiem. Bīdāmais moduļveida aizmugurējais sēdeklis ļāva palielināt salona telpu. Twingo – tas ir jautri un praktiski, kā arī vienlaikus pievilcīgi un krāsaini. Koncepcija ir inovatīva un vienkārša: viens modelis, viens dzinējs, viena cena un daudz spilgtu krāsu.

Scénic – 1996

Renault Scénic, pirmo kompakto minivenu autobūves vēsturē, ģimenes akceptēja uzreiz pēc tā nonākšanas tirgū 1996. gadā. Daudzus gadus tas bija francūžu iemīļotākais automobilis – savaldzināja tā modularitāte, nodalījumi mantu glabāšanai un lieliskā vadāmība. Ar Scénic modeli Renault aizsāka jaunu segmentu, kuram ātri vien radās milzum daudz cienītāju visā Eiropā.