Renault E-Tech electric nobraukuma rezerve

E-Tech 100% electric - driving range - Renault
elektrisko automobiļu nobraukuma rezerve
Nobraukuma rezerve ir viens no galvenajiem elektromobiļu rādītājiem.

Tāpat kā iekšdedzes dzinējs, arī elektromotors patērē enerģiju. Tās patēriņš ir atkarīgs no dažādiem faktoriem, to skaitā braukšanas stila, ceļa seguma, ārējās temperatūras, automobiļa svara un papildu aprīkojuma.

Renault E-Tech electric automobiļi ir izstrādāti tā, lai maksimāli palielinātu jūsu automobiļa nobraukuma rezervi.

Tā, piemēram, ar Megane E-Tech electric var nobraukt līdz 470 kilometriem (atkarībā no WLTP cikla).

kontrolējiet nobraukuma rezervi

teorija un prakse
Teorētiskā nobraukuma rezerve ir attālums, ko var veikt ar pilnībā uzlādētu (100%) akumulatoru, līdz tas ir pilnībā izlādējies (0%).

Šis rādītājs tiek aprēķināts, izmantojot WLTP protokolu, un kalpo kā atskaites punkts un kritērijs dažādu automobiļu salīdzināšanai.

Ir svarīgi ņemt vērā, ka WLTP nobraukuma rezerve ir atkarīga no vairākiem faktoriem. WLTP aptuveni atspoguļo reālos braukšanas apstākļus, taču tas ir tikai orientieris.
WLTP?
Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure jeb WLTP (Vispasaules saskaņotā vieglo automobiļu testa procedūra) ir starptautisks standarts, ko ieviesa 2017. gadā. Tā mērķis ir unificēt jauno automobiļu testēšanu un nodrošināt datus, kas ir tuvāki reālajiem ikdienas rādītājiem. Izmantojot WLTP protokolu, tiek aprēķināta elektromobiļa nobraukuma rezerve un elektroenerģijas patēriņš, bet iekšdedzes automobiļiem – degvielas patēriņš, kā arī CO2 un citas emisijas.
faktiskā nobraukuma rezerve
Faktiskā nobraukuma rezerve ir atkarīga no braukšanas apstākļiem un dažkārt būs mazāka nekā norādīts tehniskajos datos. Jūsu elektromobiļa nobraukuma rezervi ietekmēs braukšanas stils, izvēlētie ceļi un laikapstākļi – tāpat kā iekšdedzes automobilim.
Piemēram, braucot pa automaģistrāli, nobraukuma rezerve samazinās par apmēram 25%, jo elektromobilim šādā režīmā ir paaugstināts enerģijas patēriņš (lielāks nekā WLTP ciklā).

faktori, kas ietekmē nobraukuma rezervi

Elektrotromobiļa nobraukuma rezerve ir atkarīga no vairākiem ārējiem faktoriem un braukšanas stila.
BRAUKŠANAS STILS
E-Tech 100% electric - driving style - Renault
braukšanas stils
Sportisks, dinamisks, mierīgs, vienmērīgs, ātrs vai varbūt lēns… Braukšanas stils ietekmē to, cik ātri izlādējas akumulators.
CEĻA VEIDS
E-Tech 100% electric - road type - Renault
ceļa veids
Šoseja, maģistrāle, reljefs… Dažiem ceļiem nepieciešama lielāka jauda un ekstra saķere. Enerģijas patēriņu ietekmē daudzi faktori.
LAIKAPSTĀKĻI
E-Tech 100% electric - weather conditions - Renault
laikapstākļi
Auksti laikapstākļi ietekmē akumulatora darbību un samazina faktisko nobraukuma rezervi.
Elektromobiļa nobraukuma rezervi ietekmē arī salona apsilde un dzesēšana, jo tām nepieciešama enerģija.
Atcerieties: ziemā dažkārt ir nepieciešams ieslēgt logu apsildi, apsildāmo stūresratu utt. Lai šie elektroenerģijas patērētāji nesamazinātu nobraukuma rezervi, ieteicams izmantot salona termisko sagatavošanu (priekšsildīšanu), kamēr auto ir pieslēgts uzlādes stacijai.
AUTOMOBIĻA SLODZE
E-Tech 100% electric - vehicle load - Renault
automobiļa slodze
Jo vairāk automobilis ir noslogots (smagi priekšmeti, pasažieri utt.), jo lielāka ietekme uz nobraukuma rezervi. Enerģijas patēriņu var palielināt tādi piederumi kā jumta kaste, velosipēdu vai slēpju turētājs utt.
Tāpēc optimizējiet slodzi, lai tai nebūtu pārlieku liels iespaids uz nobraukuma rezervi.

saglabājiet nobraukuma rezervi

īpašās funkcijas
Renault E-Tech electric automobiļi ir aprīkoti ar vairākām inovatīvām tehnoloģijām, kuru uzdevums ir saglabāt nobraukuma rezervi.

E-Tech electric automobiļi un to nobraukuma rezerve

automobilis  nobraukuma rezerve (WLTP)  
vieglie automobiļi  
MEGANE E-TECH electric  līdz 470 km
SCENIC E-TECH electriclīdz 625 km
KANGOO E-TECH electric  līdz 285 km
komerctransporta modeļi  
TRAFIC VAN E-TECH electriclīdz 294 km
MASTER E-TECH 100% electric  līdz 204 km
KANGOO VAN E-TECH electric     līdz 300 km

jūsu jautājumi par nobraukuma rezervi

VAI NOBRAUKUMA REZERVE MAINĀS ATKARĪBĀ NO ĀRĒJĀS TEMPERATŪRAS?
Jā, temperatūra ietekmē automobiļa nobraukuma rezervi, īpaši ziemā, kad ir ilgstošs aukstums. Gan motors, gan salona apsildes sistēma izmanto akumulatoru, tāpēc tas izlādējas ātrāk un nodrošina enerģiju īsāku laiku.
Mūsu ieteikumi optimālas automobiļa veiktspējas uzturēšanai ziemā:
  • Ja iespējams, neparkojiet automobili ārā.
  • sasildiet automobiļa salonu, kamēr automobilis ir pieslēgts uzlādes stacijai, lai braukšanas laikā klimata iekārta lieki netērētu akumulatora enerģiju.
  • pārliecinieties, ka riepu spiediens atbilst ražotāja norādījumiem.
Mūsu risinājums: Renault Megane E-Tech electric ir aprīkots ar siltumsūkni, kas izmanto akumulatora un dzinēja radīto siltumu. Nodrošinot efektīvu salona apsildi, tas mazāk ietekmē nobraukuma rezervi pat ziemā.

Komforts: apsildāmi sēdekļi un stūres rats (ziemas pakotne) paaugstina termisko komfortu, vienlaikus optimizējot elektromobiļa enerģijas patēriņu.
KĀDU ELEKTROMOBILI IZVĒLĒTIES BRAUKŠANAI PA AUTOMAĢISTRĀLĒM?
Braucieniem pa automaģistrāli ir piemēroti visi elektromobiļi. Lai pareizi pārvaldītu sava automobiļa nobraukuma rezervi, jāpatur prātā:
  • jo lielāks braukšanas ātrums, jo vairāk enerģijas automobilis patērē (tāpat kā auto ar iekšdedzes dzinēju). Uz ātrgaitas šosejas ieteicams ierobežot ātrumu līdz 110 km/h.
  • optimizējiet piekabes svaru, lai samazinātu nepieciešamo vilkšanas spēku. Salīdzinājumam: Megane E-Tech var vilkt 750 kg smagu piekabi (bez bremzēm).
KĀ PAILDZINĀT AKUMULATORA KALPOŠANAS LAIKU UN SAGLABĀT KAPACITĀTI?
Akumulatora ilgmūžība ir nozīmīgs elektromobiļa lietošanas aspekts. Pateicoties mūsu 11 gadu pieredzei litija jonu akumulatoru izstrādē, mūsu akumulatori nolietojas ļoti lēni. Gadījumi, kad tos nācies nomainīt būtiska kapacitātes krituma dēļ, ir ārkārtīgi reti.
Ja vien nav paredzēts tāls brauciens, mēs iesakām ikdienā akumulatoru uzlādēt līdz 80% līmenim. Tas paildzinās akumulatora kalpošanas laiku. Ja automobilis ilgstoši stāv un ir augsta gaisa temperatūrā, mēs iesakām uzturēt akumulatora uzlādes līmeni no 30 līdz 80%. Arī tas sekmēs ilgāku akumulatora kalpošanas laiku.
Kā arī:
  • akumulatora uzlāde no 80 līdz 100% ātrās uzlādes stacijā aizņem tikpat daudz laika, cik uzlāde no 15 līdz 80%.
  • kad akumulators ir pilnībā uzlādēts, palēnināšanos nodrošina hidrauliskās darba bremzes.
  • ja akumulators nav pilnībā uzlādēts, katrs palēninājums un bremzēšana nedaudz uzlādē akumulatoru un palielina nobraukuma rezervi.

uzziniet arī