ekodizains

eko stils

Renault Scenic 
Renault Scenic E-Tech 100% electric iemieso Renault Group apņemšanos nodrošināt ilgtspējīgu attīstību. Jaunais modelis ir jomas līderis: tā ražošanā izmantoti vismaz 18% pārstrādātu materiālu¹ un 24% materiālu no aprites ekonomikas⁽²⁾⁽³⁾, kā arī optimizēti procesi. Kalpošanas laika beigās 90%⁴ automobiļa masas, ieskaitot akumulatoru, var tikt pārstrādāti, izmantojot rūpnieciskās pārstrādes kanālus. Ražots Francijā, Scenic paver ceļu atbildīgākai un drošākai mobilitātei.
APRITES RAŽOŠANAS PROCESS
Renault Scenic ir iestrādāti gandrīz 40 kg otrreizēji pārstrādātas plastmasas⁵. Ražošanas laikā radušies alumīnija atgriezumi tiek sapresēti un atdoti piegādātājam, kas tos atkārtoti iekļauj ražošanas ciklā.
PAVEROT CEĻU EKOLOĢISKAM KOMFORTAM
Salonā sēdekļu un stūres rata apdare, priekšējais panelis un paklāji lielākoties ir izgatavoti no pārstrādātiem un bioloģiskiem materiāliem⁶. Tas nozīmē, ka sēdekļu tekstilmateriālu sastāvā ir līdz pat 100% pārstrādātu materiālu⁷.
PĀRSTRĀDĀJAMS AKUMULATORS
Akumulators lielākoties ir pārstrādājams⁸ un sastāv no 12 moduļiem, ko var atsevišķi nomainīt vairāk nekā 20 akumulatoru remonta centros visā Eiropā. Ja to pieļauj stāvoklis, automobiļa kalpošanas laika beigās akumulatoru var izmantot atkārtoti, lai uzkrātu enerģiju dažādiem mērķiem.

prioritārs mērķis

aprites ekonomikas veicināšana
Renault Group prioritāte ir izstrādāt automobiļus, kas atbilst aprites ekonomikas principiem. Izmantojot audumus, plastmasu, stiklu un metālus, kas satur otrreizēji pārstrādātus materiālus, atjaunojot rezerves daļas un atkārtoti izmantojot akumulatorus, grupa plāno kļūt par aprites ekonomikas līderi un strādā pie tā, lai līdz 2030. gadam 33% jauna automobiļa masas veidotu pārstrādāti materiāli.
¹ saskaņā ar ISO 14021 standartu.
² ieskaitot materiālus, kas pārstrādāti saskaņā ar ISO 14021 standartu, un ražošanas atgriezumus vai lūžņus, kas atkārtoti iekļauti ražošanas procesos rūpnieciskā ražotnē.
³ 87 kWh akumulatoram, pašlaik tiek apkopotas aplēses.
⁴ lielākoties pārstrādājams produkts, pārstrādājamības rādītājs noapaļots līdz 90%, faktiskā vērtība lielāka par 89,72% no tā masas saskaņā ar Eiropas Direktīvu 2005/64/EK par mehānisko transportlīdzekļu tipa apstiprinājumu attiecībā uz to otrreizēju izmantošanu un pārstrādājamību.
⁵ proti, 17% no transportlīdzekļa kopējās termoplastu un poliuretāna putu masas (239 kg).
⁶ atkarībā no versijas.
⁷ pieejams techno un Alpine spirit versijām, kas veido vairāk nekā 50% no 2024. gada paredzamā pārdošanas apjoma.
⁸ akumulators, kas sastāv no 12 atsevišķi nomaināmiem moduļiem, vairāk nekā 20 akumulatoru remonta centros Eiropā.